Persbericht: Sterke veroordeling terreuraanslag Charlie Hebdo

Notice: Undefined index: dirname in /www/wp-content/themes/greenearth/include/plugin/filosofo-image/filosofo-custom-image-sizes.php on line 135 Notice: Undefined index: extension in /www/wp-content/themes/greenearth/include/plugin/filosofo-image/filosofo-custom-image-sizes.php on line 136

Met afschuw hebben we vanuit Platform INS de terreurdaad tegen Charlie Hebdo gevolgd. Platform INS, voorheen o.a. stichting Islam en Dialoog, zet zich al sinds 1998 in voor duurzame vrede.

Wij veroordelen deze aanslag dan ook ten strengste en sluiten ons aan bij de heer Fethullah Gülen, één van onze inspiratiebronnen. Naar aanleiding van de terreuracties in 2014, sprak hij zich als volgt uit: “IS is niet de eerste groep die de religieuze retoriek gebruikt om haar wreedheid te vermommen – al-Qaida deed het 13 jaar geleden en onlangs deed Boko Haram dat. Wat ze allemaal gemeen hebben, is een totalitaire mentaliteit die menselijke waardigheid ontkent.” Een dergelijke aanslag is een aanslag op de mensheid en de democratische waarden.

We hopen dat dit niet zal resulteren in meer angst voor elkaar en meer afstand tot elkaar.

Onze gedachten en gebeden gaan uit naar de families van degenen die overleden zijn en we wensen alle gewonden een spoedig en gezond herstel. We leven mee met het Franse volk en roepen anderen hierbij op om ons hierin bij te staan.

Voor meer informatie over Platform INS, zie http://www.platformins.nl/
Voor meer informatie over Fethullah Gülen, zie https://fethullahgulen.nl/

—————————-

Naam: Alper Alasag